Muhayyam a.k.a Perkhemahan P3

Assalammualaikum For Muslim, and hye for non-muslim.

Muhayyam a.k.a perkhemahan, P3 a.k.a peringkat 3, nightwalk a.k.a jalan malam di tengah tengah hutan, jugle trekking a.k.a jalan melihat keindahan alam sambil mencari bearing++ checkpoint. Malam kedayaan a.k.a malam menunjukkan bakat terpendam.

Pada jam 6.50 pagi, saya baru nak gerak dari rumah ke sekolah. Kakakla ni lambat, *cehwah, salahkan diri sendiri jugaklaa. Sampai pada jam 7.20 pagi, perjalan mengambil masa 30 minit betul? Sampai jerk, semua orang tanye budak HOT, siapa HOT saya lah tuh. perasan* Apa dieorang tanye, " awak kakak awak fc a.k.a fesi ea? " dalam hati *kalau kakak aku datang ofcouse dier fc fikir gune akal* cehwahh~ kejam terlebih ><

Dengan satu beg and dengan bangganye letak beg kat pondok bas, pondok ke tuh? Apa apa sahajelah. Puan panggil semua P3 turun untuk lapor diri *cehwah a.k.a check kedatangan sekali guss amik nametag name. asal nametag die sangat anoyying? *kiding. Nametag warna pink, ini yang menyebab saya benci nametag tuh. *saya jujur ok.

Selepas itu sarapan pagi, owhrealy? nasi lemak, Tanak banyak lemak tanak* tapi makan jugak. kuangkuangkuang. Lepas itu, angkat peralatan khemah, itu yang sangat err'. Saya sebangai budak yang pemalas mengangkatnye. Owhrealy? saya rasa itu hanye jasat saya sahaja, roh sudah lama masuk dalam bas dgn beg sendiri. Selepas itu jasat pulak masuk dalam bas. Oke, gabungkannye." INI LAA DIRIKU YANG SEBENAR "

Perjalanan yang agak lama, jadi kami berborak, bak kata lela " budak belakang kepoh ". Sayalah budak belakang tuh, *mengaku pon. Sampai jerk, Ini bukan tempat Kem Kepimpinan 2010 ke? Tidakk! Yang pasti tempat itu sangat banyak Katak, serangga and belalang. huahuahua. Selepas je bas aulad a.k.a pondan, eh maksud saya lelaki sampai. Saya and seksen a.k.a kumpulan saya amik kayu++alatan pasang khemah++khemah.

Lepas angkat bende semua tuh, mesti perasmian kan? Penguluwati adalah ketua seksen saya Nurul Nazzirah Binti Zubaidi, mana kala aulad ialah Ahmad Khuzaifah bin Yusuf yang poyo. Selepas itu, kami diminta memasang khemah, oke khemah. Saya ulangi sekali lagi KHEMAH! Lepas mendirikan khemah, kami berlatih untuk kawad, ini yang menyebabkan satu kejadian yang amat err' to me. 

Saya ini seorang yang cepat asma, pening kepala. Lepas kawad tuh, penyakit itu datang dgn tiba tiba. And menyebabkan saya tak menolong seksen saya untuk memasak a.k.a buat kem kraf, kesakitan yang amat sakit. Allah jerk yang tau macam mana sakitnye.. Bila oran kata, Bestlah awak tak buat kem kraf atau memasak. Tapi sakitnye itu seperti.... tak terkate. Habis kem kraf ++ memasak tuh, saya dah sihat sikit. Alhamdulillah...

Selepas itu, solat jamak qasar.. Saya pening sangat ketika itu, puan a.k.a ustazah suruh saya solat duduk. Oke fineee! *cehwahh. Selepas itu, ustazah suruh saya duduk diruangan sakit, tiba tiba masa itu, sembut datang, seperti tak boleh bernafasnye saya. Dengan tangisan yang sangat memalukan itu, saya duduk di sebelah budak budak sakit, ustazah a.k.a puan ajak saya and Nazzirah pergi ke klinik, kalau dah sakit sangat. Terima jerlaa.

Jadi saya dan nazzirah tak pergi nightwalklah, kat hospital, doktor bagi saya sedut gass. Wow gass, cehwah* Dan doktor bagi ubatt asma ++ seselma ++ alahan ++ antibiotik. Kena makan ok? Dalam perjalanan balik ke tapak perkhemahan, saya rasa pening sangat sangat, sebab kawasan tapak perkhemah, agak berbatu batu, bukan tanah merah yee.

Ustazah suruh saya and nazzirah tidur dikhemah orang sakit, jadi saya pun tidur disituh, bangun bangun jerk, ustazah suruh qiam, owhrealy? dah lame ke saya tidur, saya pun pergilah qiam, selepas qiam, kami ada latihan based saya pergi lah, tapi saya tak tahan untuk berlatih lagi, jadi saya pergi ke ruang urusetia. Ustazah marah saya " kenapa kamu pergi? kan doktor dah cakap jangan libatkan diri dalam apa apa bende yang lasak dalam perkhemahan ni.." Sori zahh~ 

Tiba masa yang semua orang nanti nantikan, jugle trekking. Opss saya tak pergi, doktor tak bagi, jadi saya tak tau apa yang berlaku semase itu. Maap maap, *buat apa aku nak mintak maaf ngn korang? *cehwah* Jadi malam yang ditunggu tunggukan adalah, malam kebudayaan. WOHO~

Tapi, malangnya.. seksen saya malam kebudayaan kami tak buat dgn bersungguh sungguh, disebabkan itu, kami turun dari tempat ke dua terus ke...... tet. Adelah, keesokkan harinye, qiam lagilah kan bebey? Jadi qiam punye qiam, sembut lagi datang. Tak qiamlah saya. Just solat subuh jerkk... -,-' Selepas itu kami sarapan and then ada majlis penutup, jadi semua pakai baju Krs lah kan? Seksen 8a a.k.a seksen saya dapat tempat ketiga, Alhamdulillah. Asalkan kita dapat tempatlah kan? :))))



 
All Editor Resrved to Hajar. Background credit to Encik Google :3