SAYANG SRIH!

→ Hafeeza → Saya → Hanis 
→ Nuhaa! 

Hye hye hye, Ish gedik. Assalammualaikum, dan salam satu malaysia. Err' 2 hari lagi budak budak darjah 6 sekola kat sekola rendah. SAYA TAKNAK JADI MATANG! SAYA NAK JADI KANAK KANAK RIBENA! Maybe kanak kanak ribena lebih seronok. Tapi makin meningkat umur, kita makin matang. Sesuaikan diri dengan umur masing masing. So, saya nak cerita pasal SRIH! Dari kanak kanak ribena jadi → MATANG!

 7 Tahun, 
Saya darjah satu! Yeay! Jejak kaki ke sekola rendah islam hidayah pada tahun 2007. Dengan tudung yang macam...... Err' Datang sekola, nangis! and nangis! and nangis! Bila dah jumpa kawan terus nak pergi sekola hari hari -.- Okay, saya kelas 1 bukhari. Kelas terbersih and terceria *ingat* Orang first yang saya kenal adalah, Siti Sarah. Dia bajet comel, tapi kenyataan sebenarnyee. Selepas itu, sarah kenalkan saya dengan afiqah. Jadi kami bestfriend yang sangat tak matang. 

Masa sem 2, sara sara sara! Dia jahat! Dia kejaa buli saya, sehari tak buli memang tak sah hidup diaa. Tapi saya tak nangis k? Tak tak tak! Sara kata saya rampas afiqah dari dia. Mula laa pergaduhan budak budak nie... 

8 Tahun, 
Darjah 2, ofcouse. Nama tersenarai dekat kelas 2 Bukhari. Jadi jumpa kawan lama, afiqah and sara. Tak habis habis -.- Tapi time darjah 2 part yang saya sangat benci, hari hari kucing melawat kelas kiteorang dan memberi hadiah yang sangat sangatlaa istimewaa. Err' sukati kau je buang kat kelas aku! Takpeh, saya sayang kucing! :DD Jadi kami akan duduk dekat makmal atau pun perpustakaan.

Darjah 2 bolehlaa tahan, tapi agak membosankan..
.
.
.
.
.
9 Tahun
Saya kelas 3 bukhari, Akhirnya Sara and afiqah takdee. Dieorang kelas 3IM.. Startlaa mulut saya bising, serious macam apa kalau ingat. Saya kawan dengan fadwa and nurin, tapi fadwa tak pendiam macam sekarangg. Serious, dulu dia agak bising gakk. Tapi sekarang -.- Dia sangat alim and baik, saya? ...... #Hakpuih,

Kitaorang selalu main dengan aulad, saya tak campur sangatlaa. Beah lgilaa, bising macam ape -.- Anis, amni macam gila seyy. Penolong kitaorang fatimah dengan asma'. Asma' and fatimah baik sangat sangat tersangatlaa. Tapi malangnya dieorang dah pindah, asma' yang ramai peminat tuhh pindah! Fatimah yang sangat comel tuh pindah! :(  Sedih sangat sangat, dieorang best friend, saya dipanggil adik dieorang. Saya pun tak faham sebenarnye -.-

Darjah 4.
Saya start gila bila jejakkan kaki dekat 4 Salahuddin Al-Ayubbi, kelas tuh memang kelas paling gila. Dengan banatnya, Aqila, Ayuni, Nad, Nadiah, Aisyah, Faiqah, Izzah, Huda, Anis... Auladnya lagilaaa, lagi lagi khuzai ngn mus. Macam Err' sangatt, bising macam muraii! 

Kelas yang paling bising and ohsem. Serious, ohsem gilaa. Sazah norlia layan je, kelas yang paling ceria. Yang penting kelas paling bestt Ah! Lagi lagi bila ada ayuni aqila huda anis. Campurkan dieorang memang ahh, hancur kelass. 

Darjah 5, 
Darjah yang best sangat sangat, kelas 5 Abu bakar As siddiq. Kelas yang sangat bising, lah tersangat bising. start saya sporting masa tahun 5laa. Dengan junior, mahupun senior. Saya rapat ngn naz and nad. Tapi saya rapat gak ngn budak kelas lain, macam deen.. izzah.. faiqah... farah and ramai lagiii. Darjah 5 nie banyak sangat kenangannyaa. And saya takkan lupakan sampai bila bilaa.

Tapi darjah 5 laa yang mengubah cara hidup saya ke arah yang lebih terok -.- Tapi saya cuba ubahnya :DD Darjah 5 best, selalu main uno sampai tak ingat dunia. 

Darjah 6, 
Nie part yang paling best and sedihh. :( Mula ayat jiwang jiwang, ayat jiwang ukhuwah jerlaa.. Tetiba ada sorang perempuan chatt, " Hajar, awak same kelas dengan kita. 6 uak ". 6uak sangat ohsem, saya suka saya suka!  Kelas yang bising aulad yang sporting, bolehlaa. Aulad yang lawak lagi tersangatlaa lawak. And aulad yang nakal Err-.- Banat yang baik lagi comel. Banat yang sporting, Banat yang minat one direction! Bhahaha.

Darjah 6, drama ukhuwah bermula.. Pergaduhan masa darjah 6 sering berlaku. Kebanyakkan dah matang dan dah dewasaaa. Selalu banat cakap dekat sahabatnya.. Kita saya awak fillah, ukhibukifillah, best friend till jannah, ukhuwah fillah.. Ayat yang sangat jiwang, tapi ayat yang ohsemm. Mula laa batch berdakwah.. and mula laa kisah cinta seorang sahabatt.. :DD


Budak yang sangat comel, itu semua budak kelas sayaa. :DD Takut sangat nak berpisah dengan semua batch 19, macamm.. Sedih tersangatlaa sedih. Tapi apekan daya? Lagi 2 hari je :( Redha jee, tak boleh buat apa? Bila kita jadi darjah 6, mesti sangat sedih. Berpisah dengan mereka mereka yang sangat kita sayang.. Nangis seribu kali pun, tetap berpisah jugakk. Kalau Allah tentu kan berpisah lebih baik. Redhaa.... dan terus redha. 

SAYA SANGAT SEDIH 
.
.
.
.
.
.
.
AND TERSANGATLAA SEDIH. :'( TT 

Sorry semua batch 19 sakitkan hati korang, tersentuh hati korang. AHHHHHHHHH, tanak berpisah dengan merekaaa. SAYA NAK DARJAH 7!!!!!! :(





No comments:


 
All Editor Resrved to Hajar. Background credit to Encik Google :3