Hamba.


"Ish! aku geram betul dengan budak tu! Tak pernah jaga hati orang! **** betul!!"

"Aku nak cakap kat kau 2 benda."

"Ape?!"

"1: Allah boleh sabar dengan hamba hambaNya. Kenapa kita tak boleh? 2: Kau jaga ke hati Allah? Haa?"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kita ni hamba, bukan tuan. Sedar sikit! Hidup kita kat dunia ni kenapa?

"Tidaklah Aku, menciptakan jin dan manusia melainkan untuk beribadah kepadaKu." [51:56]

Ok tersentap sendiri.

Manusia mengejar dunia, sedangkan akhirat itu lebih baik bagi mereka.

Jangan kita kejar dunia, biar dunia kejar kita.

***********************************************

"Boleh aku tanye?"

"Tanyelah."

"Kenapa kau sembah Allah?"

*terkedu*

"Sebab..... sebab.... sebab aku nak masuk syurgaNya. Dan taknak masuk nerekaNya."

"Tu je?"

"erm"

"Kau salah! kalau kau hanya nak syurga Dia. memang kau salah."

"Abis? Kau sembah Allah kenapa?"

"Sebab aku cinta Dia, aku nak hidup dengan redhaNya. Kalau dia tetapkan neraka untuk aku, aku tak kisah.... asal dia redha."

*tersedak* 


"Tajdid niat selagi boleh. Niat penting!"

No comments:


 
All Editor Resrved to Hajar. Background credit to Encik Google :3